Medya Siber – Dijital Pazarlama ve Seo Ajansı

2024 © Medya Siber

Dijital Reklam Maliyeti Hesaplama

İnternette reklam verirken dikkat edilmesi gereken birçok konu vardır. Bu konuların en başta ve en kıymetli olanı reklamın maliyetinin ne olacağıdır. Bu reklam maliyetini hesaplarken birçok maddeyi göz önünde bulundurmamız gerekir. Kampanya çeşidi, vakit, bütçe ve farklı reklam verme çeşitleri

İnternette reklam verirken dikkat edilmesi gereken birçok konu vardır. Bu konuların en başta ve en değerli olanı reklamın maliyetinin ne olacağıdır. Bu reklam maliyetini hesaplarken birçok maddeyi göz önünde bulundurmamız gerekir. Kampanya tipi, vakit, bütçe ve farklı reklam verme çeşitleri üzere durumlar esas değişiklik gösterme sebepleridir. Bunlara bağlı olarak Reklam Maliyeti Hesaplama Çeşitleri oluşturulur. Bu bir süreçtir ve her Dijital Pazarlama Uzmanı bu süreci çok âlâ bilmelidir. Rastgele bir markanın dijital reklamlarından sorumlu birisi ya da bu işlere meraklı biriyseniz Dijital Reklam Maliyeti Hesaplama ile ilgili aklınızda soru işaretleri olabilir. Buyrun sizler için derlediğimiz yazımıza göz atalım.

Dijital Reklam Maliyetleri Nasıl Hesaplanır?

dijital-reklam-maliyeti-hesaplama

Cost Per Action ( CPA ) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPA, Aksiyon Başı Maliyet demektir. İsminden da anlayacağınız üzere her aksiyon için maliyet manasına gelmektedir. Hedeflenen aksiyon ekseriyetle sabit ya da yüzdesel olarak fiyatlandırılır. Ve kullanıcılardan aksiyon alındığında fiyatlandırılır.
CPA Nasıl Hesaplanır ?

Toplam Maliyetin, Toplam Aksiyon sayısına bölünmesi ile hesaplanır.

dijital-reklam-maliyeti-hesaplama

Örneğin ; Yeni bir telefon modeli için reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu reklam için 3000 TL’lik bir bütçe ayırdınız. Yaptığınız reklam sonucunda 20 tane telefon satışı gerçekleşti. Bu reklamın CPA’ini üstteki üzere hesaplayabilirsiniz.
Yukarıdaki hesaplamadan gidersek 3000/20 = 150 TL olarak her telefonun satışı için 150 lira harcadığınızı görebilirsiniz.

Cost-per-Click (CPC) Nedir ? Nasıl Hesaplanır ?

CPC, Tıklama Başı Maliyet demektir. İnternet reklamcılığında sıkça kullanılan bir terim ve metottur. Google’da arama yapıldığında karşınıza çıkan Adwords reklamları CPC çalışma modeline verebileceğimiz en âlâ örnek olacaktır. Her bir tıklama için fiyatlandırma yapıldıktan sonra, kullanıcıların ilgili reklamlara tıklamasıyla ödeyeceğiniz toplam ölçülerdir.
Nasıl Hesaplanır ?

dijital-reklam-maliyeti-hesaplama
Tıklama Başına Maliyetiniz ile Tıklama Sayısını çarparak hesaplayabilirsiniz.
Örneğin ; Verdiğiniz bir reklam için CPC pahası 20 Kuruş. Reklamın tıklanma sayısı da 500. Bu durumda Maliyet= 0.20 x 500 = 100 TL maliyetiniz olmuş olur.

CPL (Cost-per-Lead) Nedir? Nasıl Hesaplanır ?

CPL, Veri Edinme Başı Maliyet manasına gelir. Veritabanınıza aldığınız her veri başına ödediğiniz fiyatlardır. Yani kullanıcıların bir form doldurup veritabanınıza bu bilgileri almanız ücretlendirilmenizi sağlar.

CPM (Cost-per-Mille) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPM, Bin Gösterim Başına Maliyet manasına gelir. Türkçe karşılığından da anlayacağınız üzere satın aldığınız reklamın 1000 defa gösterilmesi sonucunda ödeyeceğiniz maliyettir.
Nasıl Hesaplanır ?
CPM maliyetinizi ölçmek için aşağıdaki formül işinize yarayacaktır.

dijital-reklam-maliyeti-hesaplama

Örneğin; Bir reklam satın aldınız. Aldığınız bu reklamın maliyeti 1000 TL iken 300.000 gösterim sağladınız. Formüle nazaran reklamın CPM kıymetini hesaplayabilirsiniz.
CPM = 1000/300.000 x 1000 = 3.33

CPI (Cost-per-Impression) Nedir ? Nasıl Hesaplanır ?

CPI, İzlenim Başı Maliyet manasına gelir. İnternet reklamcılığında ve pazarlamada sıkça kullanılan bu prosedür direkt web sayfası trafiği ile ilgilidir. İnteraktif bir kampanyanın ne kadar başarılı olduğunu ve maliyetini ortaya çıkarabilmek için kullanılan faal bir tekniktir.

CPC (Cost-per-Conversion) Nedir Nasıl Hesaplanır ?

CPC, Dönüşüm Başı Maliyet manasına gelir. Çoğunlukla yayınladığınız reklama tıklama sonrasında yönlendirme, satış üzere durumları kıymetlendirir. Yani müşterinin ilgili reklamınızla etkileşime geçip, rastgele bir biçimde size dönüş sağladığında ödediğiniz fiyatlardır.Dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmalarında en fazla üzerinde durulması gereken metrikdir.

Medya Siber
Medya Siber
Articles: 333

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir